tidak ada yang SALAH dengan FITRAH MANUSIA..yang SALAH hanyalah ketika TIDAK BERJALAN dalam aturan-NYA..

Nov 13, 2016

#23

rindu~😘😘

sihat tak? sihat tak?
apa khabar?
post sebab takut buat diri uh serabut..
jg dìri kesihatan juga..
syg awak..

Oct 31, 2016

#22

rindu~ 😘😘

Oct 27, 2016

#21

7 tahun sudaaa..

😙😙😙

lymy..

Oct 20, 2016

#20

1. nasi Lemak Anak Dara
2. tikam bakal abg ipar lepas kant0i status
3. training JPAM campak ular dalam kolam
4. budak jatuh di eskalat0r
5. auntie anne's tidak diiktiraf sijil halal
6. l0ri seret myvi biru
7. hang cangkul & hang selipar
8. pecah amanah 0leh adik arwah tragedi duke

..and I ch00se 2 remain silent.. 2 many headlines in a week!!

#dunia 😩😩😩

Oct 19, 2016

#19

mata menyimpan beribu airmata...
senyuman menyimpan beribu rahsia...
hati menyimpan beribu luka..
0rang lain tak akan tahu isi hati kita selain Allah...

#sabarlahsyg..

Sep 29, 2016

#18

hate will always end up with hate...
0nly l0ve can end hate and
makes everything great...

😙😙

#bhsbanjau.. huhu

Sep 25, 2016

#17

aku tidak akan mengharap sesuatu yang belum pasti..
tetapi aku akan bersabar dan berd0a..
agar sesuatu yang belum pasti itu akan datang dengan keikhlasan dan keredhan atas takdir dan kurnian darinya..  

sesungguhnya kebaikan itu datang dari Allah dan yang buruk dtg dri kelemahan dan kesilapan diri sendiri dalam melayari bahtera kehidupan di muka bumi ini ..

sayangi mereka yang menyayangimu.. tinggalkan mereka yang memakimu..
dan d0akan mereka yang membencimu..

aaminn..

Sep 23, 2016

#16

hehe..
lepas rindu den.. 😙😙
cyg rindu budak c0mey..
muahhhh!! 😊😊

tapi...hmmm
jauh disudut hati
rasa sedih sebenarnya..
awak tgh bersedih ke??
hmmm...
maaf..maaf sgt2
tak byk membantu..
😔😔

awak tetap dlm d0a saya..

lymy..

Sep 16, 2016

#15

diam tanpa kata..
sepi tanpa bicara...
resah bertingkah bertaut lara..
l0nglai langkah menghitung masa..

saat rindu bertamu di hati..
semilir bayu terasa sepi..
mengharap sutera bersimpuh di kaki..
membelai rindu yg tiada bertepi...

lenalah duhai mata~
😴😴😴

#lymy 😚

Sep 11, 2016

#14

mlm kesayangan..
mimpi indah..
syg rindu kamu..

Sep 3, 2016

#13

terkadang bukan menyepi..menjauh atau tidak mahu peduli..
cuma perlukan waktu untuk menilai serta memperbaiki diri..
kerana usia yang tersisa pastinya bukan bertambah..
tetapi berkurang dengan hari-hari dilalui kita...

akhirnya dalam hidup ini kita pasti akan kembali kepada pencipta kita..
s0alnya adakah kita bertemu dengan redha-Nya ataupun murka-Nya...

Aug 17, 2016

#12

Subhanallah....
usah bersedih atau berkeluh kesah tatkala diuji dgn 'kesakitan'..

sesekali... hayati segala sakit yg dirasakan..

krn di situ ada tarbiyah yg Allah berikan.. ada nikmat yg terlindung dr pandangan.. ada rahmat yg tdk mampu dizahirkan..

#redha
#sabar
#tawakal..

Aug 12, 2016

#11

kadangkala...kita terlalu bersedih untuk sese0rang yang tidak pernah pedulikan kita...
sehingga membuatkan sese0rang yang mengambil berat tentang kita turut bersedih..

0rang yang ingat kita..kalau dia pergi mesti dia berpaling memandang  sekurangnya sekali ke kita..
betul ke?? 😙😙

sungguh... bila sakit kita akan belajar byk perkara....

#takpernahtaksygtakpernahtakrindu 😊

Aug 7, 2016

#10

kadang2 kita berasa berse0rangan ketika berada dikel0mp0k ramai manusia....
dan
kadang2 kita berasa sgt gembira bila bersama dgn hanya se0rang manusia....

sebenarnya sesuatu perasaan itu bkn berkaitan dgn bilangan manusia disekeliling kita akan tetapi ia berkaitan dgn hati 0rg yg berhampiran dgn diri kita...

#9

kesedihan yg kita ratapi cuma akan jadi sesuatu yg tinggal memakan diri...

#p0kem0ng0! 😆😆😅
#m00dswing

Aug 3, 2016

#8

kenapa bl0ck plak uh??
uwaaaaaa..sedihnya..
terjun katil..
😭😭😭😭

dunia hampir dipenghujung zaman
dan kita masih lagi berfikiran kebudak-budakan..
wan..wan.. n0t gud n0t gud..

Aug 2, 2016

#7

sedang kita punya masa untuk hadiahkan senyum
maka lunaskan
dan jika itu tibanya sebelum
cebisan dari ingatan sewaktu tiada had pada tangisan..

baliklah bila rasa dah jauh
carilah bila rasa dah sesat
tiada hukum manusia yang bakal jatuh
bilamana "maaf" dan "dendam" tidak lagi tersirat..

hidup ini singkat untuk mengenang sesuatu yg palat..

#hilangkawalanitusatukeser0nokkan??
#fikir2

bukalah tingkap mu curahkan cahaya..

luv u.. 😙😙

Jul 27, 2016

#6

Blackberry user??..
tetap dan berpencen
sehingga hujung tahun ni
semua mcm biasa
kembali zaman purba kala
nantikan kehancurannya..
sedihnya.. huhu

Jul 16, 2016

#5

yg datang akan pergi..
yg buruk blh berubah menjadi baik..
yg salah blh mjd benar..
yg menderita kemudian bahagia..
yg tersenyum lalu berduka..

begitulah putaran r0da di dunia ini..
segala sesuatu menimbulkan sbb akibat..
segala sesuatu mengalami fasa perubahan..
dimanapun p0sisi kita masa ini..
adalah kerana hidup kita dimasa lalu..

bila nasib hidup tak membuat kita berkenan..
tetaplah jalani bukan dgn ketakutan..
bukan pula dgn keluhan..
jalani dgn niat utk sesuatu perubahan..
pd kebaikan disertai iman
agar kebahagian dpt kita raih..

#syukurselalu..
#rindu  #ngantuk 😊😊

Jul 14, 2016

#4

jika kita tidak mengh0rmati pencipta kita
bagaimana kita b0leh bertanya..
dimana perginya rasa bahagia?

mengapa kita diciptakan?
s0alan yang kita selalunya malas untuk kita memikirkan..

kalau hidup hanya untuk hidup apa bezanya kita dengan makhluk lain didunia..
dan apakah kelebihan kita dikurniakan akal untuk memikirkan..

^_^

#3

assalamualaikum kesygan..  😘😘
di hari jadi mu 14 julai tahun ini.. 

tiada kad yang lebih berharga di hari ulang tahun mu..
selain d0aku untukmu....
sem0ga fikiranmu semakin luas dan cerdas..
sem0ga hatimu semakin bersih dan bijak..
sem0ga akhlakmu semakin menawan dalam kebajikan....
sem0ga dikurniakan iman yg sempurna..
akhlak terpuji pekerti mulia..
umur yg bermanfaat..
rezeki yg halal..
ilmu yg berguna..
j0d0h yg membahagiakan..
hidup yg dirahmati..

aaminn.. aaminn.. aaminn..

nak aje di type semua dlm ni..  hehe..
'Happy Birthday n Stay Solehah'😍😍

Sygadqakkrinduadqakk4e..  😊😊😉

Jul 5, 2016

#2 Salam AidilFitri

Kesayangan kesayangan...  😘

untuk setiap kata yang tak terjaga
hati dengan prasangka
janji yang tidak terpenuhi

kesalahan yang sengaja
hilaf yang tak disangka

Maafkan Manusia Yang Tak Sempurna Ini..

#family
#adq cyg
#sahabat
#takpernahtaksygtakpernahtakrindu

wnr2701..

Jun 22, 2016

#1

hadiah tak selalunya terbungkus dengan indah..

terkadang Allah membungkusnya dengan masalah, tapi di dalamnya pasti ada hikmah...

Jun 20, 2016

jgn mcm2 y0..

Selagia mana namanya kehidupan
kau mesti kedepan bak kata org
'up 2 date'
tapi aku?? 
tetap mcm biasa
salah ke?
dosa ke?
mesti tak, bukan?? 
asal kenal dosa pahala sudahlah..
Tapi,
ada kata kenal
masih lg tertanya-tanya, hmmm..
masih nk salahkan takdir?
qada dan qadar?
tak elok slh kn takdir tau..

Jangan mcm2 ya..  Hehe

Assalamualaikum ksygan Allah..  😘

Jun 17, 2016

Opick..

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka
tangis dan tawa
terg0res bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
Dalam resah dan air mata
ku persembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidupku

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dada ku harap hanya
dirimu yang bertakhta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

May 10, 2016

rindu...

assalamualaikum...
knock..knockk..adq 0 adq cyg..huhu
harap2 lalu singgah sini.. hehe.. kalau sudi lagi lew... 😊

minggu kejar mengejar sek mana hantar LP dulu.. 😅😅😅.. serius lawak..h0h0..
2minggu d0k siapkan natang uh ajew..😥
..
rindu adq saya yg jauh dkt kapar uh sudaaa.. buekp0 uh m0i cyg??? sihat tak sihat tak??? hmmm.. risau ganggu dia.. penat statusnya.. tp xpe den tetap kejut mcm biasa walaupun lambat reply eh.. hehe.. adq den bz uh.. jg kesihatan dan diri adq aw aw aw.. ingat pesanan iklan tk berbayar ni..

takpernahtaksygtakpernahtakrindu.. 😚😍
sygrinduadqden4e..

......continue. .h0h0

Apr 24, 2016

rindunya'

Alhamdulillah
dpt gak tg0k budak c0mey uh td... hehe
sekejap pun jd.. huhu..

Maaf menyusahkan hantar hp sampai umah.. h0h0.. (ingat lg dia jln kesini) huhu..

myly..

Mar 22, 2016

^_^

#takpernahtaksayangtakpernahtakrindu..